Friday, May 8, 2009

PANTAI STULANG TEMPAT PASANGAN BERCENGKERAMA

.
Dalam program YB Adam Sumiru, ADUN Tanjung Puteri dan juga Naib Ketua UMNO Bahagian Johor Bahru bersama Biro Agama UMNO Bahagian Johor Bahru ke Surau Flat Stulang malam tadi, Ketua UMNO Cawangan, Sdr Kassim Saring memberitahu tentang pesisir pantai Stulang di Jalan Ibrahim Sultan telah dijadikan tempat pasangan bercengkerama terutama di waktu malam.

Beliau menyatakan bahawa pasangan ini terdedah kepada perlakuan maksiat apabila tiada lampu yang menerangi kawasan pantai. Lampu yang ada hanya di tepi jalan Jalan Ibrahim Sultan dan sinarannya begitu suram.

Dikatakan juga oleh Sdr Kassim bahawa kerap kali lampu yang ada sering padam dan ini membuatkan lebih ramai pasangan yang mengambil kesempatan untuk berada di kawasan tersebut terutama apabila mereka keluar dari kawasan free trade zon.

Penduduk di kawasan Flat Stulang berharap Kerajaan melalui ADUN Stulang (YB Mok Chek Hou) dan Ahli Majlis Bandaraya Johor Bahru Zon Stulang (Puan Tan Lian) segera mengambil tindakan iaitu dengan memasang lampu-lampu yang lebih terang di sepanjang pesisir pantai Stulang sejauh satu kilometer demi menjaga tatasusila dan mencegah kejadian jenayah.

Dalam program hari ini, saya telah membawa Ustaz Hassan Majid Al-Hafiz, Imam Masjid Jamek Bandar Baru Uda untuk mengimamkan solat Maghrib dan Isyak serta mengetuai bacaan Yaasiin dan tahlil.

Turut sama dalam program ini adalah Ustaz Hj Jalal Abd Rahman, penggerak surau dan masjid DUN Stulang dan juga Haji Hairuddin Abd Hamid, Ketua Kampong yang ditugaskan mengawasi kawasan Stulang Laut.

Program yang memberi menfaat terutama untuk melatih kariah dalam pembacaan Yassin yang betul sangat dititik beratkan oleh YB Adam Sumiru dan diharapkan program yang telah berjalan di beberapa surau dalam parlimen Johor Bahru akan dapat diteruskan.

No comments:

Post a Comment