Sunday, May 10, 2009

MERBAHAYA: BAIKI LALUAN PEJALAN KAKI INI

.



2 Gambar yang menunjukkan laluan pejalan kaki di Jalan Padi, Bandar Baru Uda nampak cantik dan kemas berbanding gambar di bawahnya.

Pembaikan laluan pejalan kaki tersebut telah siap sejak beberapa bulan lalu dan sebagai penduduk di Bandar Baru Uda tentulah kami ingin mengucapkan terima kasih kepada pihak Majlis Bandaraya yang berusaha memperbaiki kerosakan dan memberi kemudahan kepada pengguna jalan kaki.

Bagaimanapun, laluan pejalan kaki tersebut sangat merbahaya kerana bucunya begitu tajam dan tebingnya agak tinggi kerana pembaikannya dibuat dengan menambah beberapa inci lagi di bahagian permukaannya.

Tebing yang tinggi boleh menyebabkan kemalangan terutama penunggang motosikal yang sukar untuk mengelak dan tersangkut.

Lebih malang apabila seseorang yang terjatuh di kawasan ini dan bucu tajam laluan pejalan kaki ini akan menjadikan mangsa lebih parah dan mungkin boleh menyebabkan kematian.

Adalah diharapkan laluan pejalan kaki ini diperbetulkan semula dengan menghapuskan bucu yang tajam dan yang lebih penting adalah tindakan mengecatkan dengan warna yang lebih terang sebagaimana gambar ketiga yang tertera di atas.

No comments:

Post a Comment