Friday, May 8, 2009

ANGKAT SUMPAH SEBAGAI AHLIMAJLIS MBJB

.
Pada hari Rabu, 06 Mei 2009 saya bersama 20 orang Ahlimajlis Bandaraya Johor Bahru telah menyempurnakan upacara mengangkat sumpah sebagai Ahlimajlis untuk tempoh 1 Mei 2009 hingga 31 Disember 2010 di hadapan Dato' Mohd Naim Nasir, Datuk Bandar MBJB.

21 orang ini adalah yang dipersetujui oleh Kerajaan Negeri Johor dari nama yang dicadangkan oleh parti-parti UMNO, MCA dan Gerakan serta seorang dari wakil persatuan penjaja.

Bagaimanapun wakil dari MIC masih belum dilantik.

Dalam ucapan Datuk Bandar, beliau mengucapkan tahniah diatas perlantikan dan berharap Ahlimajlis yang dilantik ini akan dapat menjalankan tanggungjawab dengan penuh dedikasi dan berkhidmat kepada masyarakat berpandu kepada tujuh prinsip iaitu menerima, percaya, komitmen, pencapaian, terbaik, tidak merancang untuk kegagalan serta matlamat.

Datuk Bandar juga berharap Ahlimajlis dapat memahami dan melaksanakan makna dan tafsiran huruf M.B.J.B. iaitu "Mesra Berkhidmat Jujur Berbakti".

Puan Hajjah Salmah Saffar, Ketua Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Johor Bahru telah dilantik sebagai Ketua Whip sementara Puan Tan Lian, Ketua Wanita MCA Bahagian Johor Bahru dilantik sebagai timbalannya.

Datuk Bandar mengaminkan doa ketika majlis bermula

Saya menandatangani pengakuan menerima jawatan

Sumpah menyimpan rahsia dan ikrar menentang rasuah

Ahlimajlis dari MCA

Ahlimajlis yang baru dilantik bersama
Datuk Bandar dan Setiausaha Majlis


No comments:

Post a Comment