Thursday, May 14, 2009

KESALAHAN POSMAN MENGHANTAR SURAT DI BANDAR BARU UDA

Saya mendapat lapuran tentang kesalahan Posman menghantar surat di kawasan Bandar Baru Uda seperti meletakkan surat-surat di jeriji pintu pagar, meletakkan di atas kenderaan seperti kereta atau motosikal, menyelitkan di wiper kereta dan sebagainya.

Apa yang dimuskhilkan adalah di setiap rumah berkenaan telah sedia mempunyai peti surat dan tidak ada sebab mengapa surat-surat tidak dimasukkan ke dalamnya.

Saya percaya, pekerja pos ini ingin menghabiskan kerja dengan cepat dan mengambil mudah dengan meletakkannya di mana-mana sahaja.

Saya sendiri pernah mengalami perkara ini bahkan pernah berlaku surat yang diikat dengan getah gelang telah dibaling ke dalam pagar rumah. Mereka tidak mahu memasukkan ke dalam peti surat kerana mungkin surat yang agak banyak dan tebal.

Memandangkan tindakan yang dilakukan oleh pekerja pos ini adalah tidak wajar, maka pada hari ini saya telah menghubungi Pengurus Serahan JB3 di Larkin. Tuan Haji Abdul di pejabat berkenaan telah mengambil perhatian mengenai laporan yang saya buat.

Diharapkan kejadian seperti ini tidak akan berulang lagi kerana ia adalah satu pekerjaan yang tidak berethika selain boleh menyebabkan kehilangan dan kerosakan kepada surat-surat yang tidak dihantar mengikut prosedur yang betul.

No comments:

Post a Comment