Wednesday, April 28, 2010

PENIPUAN DARI JAKEL LAGI

.
Dalam perjalanan balik ke BBU melalui Jalan Padi Emas tengahari tadi, saya terlihat beberapa iklan dari JAKEL.

Persoalan yang ingin ditimbulkan di sini ialah mengapa terdapat iklan yang mempunyai permit (terdapat tempelan logo Majlis) dan sebahagian lagi tidak ada?. Saya mengesyaki JAKEL membuat penipuan dan ia telah berulangkali saya melaporkan perkara ini. Diantara syor yang pernah saya kemukakan dalam mesyuarat pelesenan ialah memberi amaran kepada mereka dan sekiranya melakukannya lagi, hendaklah disenaraihitam serta tidak dibenarkan membuat iklan di kawasan Majlis Bandaraya.

Keduanya, apakah JAKEL telah mendapat kebenaran dari Pejabat Perdagangan Dalam Negeri apabila membuat iklan lelong langsir dan lelong kain gila-gila sehingga 98%!.

Saya berharap Majlis Bandaraya melalui Jabatan Pelesenan bertindak segera dalam kedua-dua perkara tersebut. Tetapi janganlah setakat menurunkan iklan ini sahaja, itupun kalau nak dibuat. Buat dengan serius kerana Majlis juga mempunyai maruah dan harga diri.

Tidak hairanlah apabila saya mengatakan bahawa ini adalah diantara penyebab Majlis Bandaraya kekurangan dana sekarang.

Mana permit menggantung iklan ini?

No comments:

Post a Comment