Wednesday, April 14, 2010

.
Saya mendapat aduan dari penduduk Bandar Baru Uda tentang sebuah rumah penjuru di Jalan Padi Malinja 14. Dikatakan keadaan rumah ini sentiasa dipenuhi dengan kenderaan dan pelbagai bahan binaan samada yang digunakan atau tidak berada di sekeliling rumah dan kiri kanan jalan.

Memandangkan jalan ini adalah jalan utama untuk penduduk keluar masuk dan juga digunakan untuk mereka yng menggunakan padang bola sepak, gelanggang tertutup dan balai penduduk menyebabkan ia telah kesesakan dan tidak teratur.

Lebih teruk lagi, difahamkan pada setiap pagi, kawasan jalan ini digunakan untuk mengumpulkan pekerja-pekerja untuk memberi arahan kerja dan sebagainya. Pemilik rumah ini adalah kontraktor pembersihan yang mempunyai hubungan dengan Bandaraya.

Petang tadi, saya telah menemui seseorang yang bernama Yazid Aspol dan mengaku sebagai anak tuan rumah berkenaan. Saya telah menasihatkannya supaya membersihkan kawasan rumah selain tidak membuat pelbagai tindakan yang menyebabkan gangguan kepada penduduk di kawasan berkenaan.

Saya juga mengharapkan agar Majlis Bandaraya Johor Bahru dan SWM dapat mengambil tindakan sewajarnya agar suasana di kawasan berkenaan akan lebih tenteram.

No comments:

Post a Comment