Tuesday, April 13, 2010

.
Ada 2 iklan yang saya ambil pada pagi tadi di kawasan Jalan Jagong, Bandar Baru Uda. Apakah istimewanya iklan ini hingga saya masukkan dalam entri kali ini.
  • Tidak ada kebenaran dari Majlis Bandaraya untuk memasangnya,
  • Melebihi had tempoh iklan.
Saya pernah membawa perkara ini ke mesyuarat Jawatankuasa Majlis. Saya mengutarakannya kerana:
  • Penipuan kerana sebahagian iklan mendapat kebenaran.
  • Tidak membuat bayaran mengakibatkan kerugian.
  • Mengotorkan kawasan kerana tidak menurunkan iklan sehingga berbulan-bulan.
Saya telah mengesyorkan supaya diberi surat tunjuk sebab bagi membolehkan dikenakan dendaan. Sekiranya ia melakukan sekali lagi, maka syarikat ini boleh disenaraihitamkan.

Diharap Majlis dapat mengambil tindakan segera atas perkara tersebut dan seterusnya menurunkan semua iklan berkenaan.
.

No comments:

Post a Comment