Monday, May 10, 2010

KARAOKE BERSEBELAHAN PREMIS YAYASAN MASJID JAMEK BBU

  1. .
2 unit kedai bersebelahan Fish N Pet yang telah siap diubahsuai
dengan 24 bilik di dalamnya

Saya diberitahu, unit premis no. 9 dan 11 di Jalan Padi Emas 6/2 telah diubahsuai untuk perniagaan karaoke.

Bagi saya, perniagaan ini tidak bermasalah kiranya ia digunakan untuk tujuan yang baik seperti untuk latihan nyanyian dan juga untuk kegiatan keluarga. Namun yang menjadi kebimbangan saya apabila diberitahu kedua-dua unit ini telah diubah kepada 24 bilik dan akan mula beroperasi pada minggu hadapan.

Saya telah menghubungi Hj Ibrahim Hamdan, Pengarah Bangunan MBJB dan meminta maklumat darinya samada permohonan atau kelulusan telah diberi untuk membuat ubahan bangunan tersebut.

Masalah lain yang akan berbangkit adalah kemungkinannya perniagaan ini akan mengadakan jualan minuman keras selain mungkin menyediakan pelayan wanita (GRO).

Sebagai Ahli Majlis bagi Zon Bandar Baru Uda, saya akan cuba memastikan tiada sebarang perniagaan yang boleh menyebabkan kerosakan dan keruntuhan moral. Ia ada kaitan dengan majoriti penduduk kawasan ini adalah masyarakat Melayu dan beragama Islam.

Pengusaha karaoke ini mungkin tidak mengetahui bahawa pemilik bangunan bersebelahannya adalah Yayasan Masjid Jamek Bandar Baru Uda yang mungkin akan menggunakannya sebagai kelas pengajian agama dan al-Quran.

2 comments: