Saturday, July 18, 2009

ADUAN BAU TIDAK MENYENANGKAN DI SEKITAR PADI MALINJA 9, 10, 11, 12, 13 & 14

.
Saya telah melaporkan di blog ini pada 30 Mei 2009 mengenai bauan yang tidak menyenangkan di sekitar Jalan Padi Malinja dan Huma 9 hingga 14.

Saya ingin mengucapkan terima kasih dan syabas kepada Jabatan Alam Sekitar yang telah bertindak responsif kepada aduan tersebut dengan memberi jawapan melalui email saya.

Aduan dan jawapan saya paparkan sebagaimana di bawah:-

Saya telah mendapat aduan bahawa terdapat bau yang tidak menyenangkan pada setiap awal dinihari, biasanya jam 2.00 pagi dan akan hilang pada jam 7.00 pagi.

Ia akan berlaku pada setiap hari Sabtu dan Ahad serta hari-hari cuti tidak bekerja.

Penduduk yang menerima bauan ini adalah di Jalan Padi Malinja 9 hingga 14 dan juga yang berdekatan dengannya.

Harap dapat dibuat tindakan.

Jawapan dari Jabatan Alam Sekitar:

Pihak kami mengucapkan terima kasih kepada tuan di atas sikap mengambil berat mengenai alam sekitar dan akan mengambil tindakan segera berhubung aduan yang dikemukakan. Untuk makluman, aduan ini telah diperpanjangkan kepada JAS Johor bagi tindakan susulan. Kami akan segera menghubungi tuan sebaik sahaja menjalankan siasatan di lapangan. Pihak tuan adalah dipohon untuk mengemukakan nombor telefon bagi memudahkan pihak kami mendapatkan maklumat lanjut sekiranya diperlukan dan juga untuk tujuan maklumbalas. Sekian, terima kasih.

Unit Operasi
Jabatan Alam Sekitar Putrajaya

Pihak kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada tuan diatas keprihatinan mengenai alam sekitar. hasil siasatan pegawai pada 10 & 13 Jun 2009 jam 1.00 pg hingga 7.00 pg mendapati tiada sebarang gas-gas berbahaya dikesan sepanjang laluan tersebut. Walaubagaimanapun pihak Jabatan Alam Sekitar akan memantau lokasi tersebut bagi mengenalpasti punca bau yang diadu. Kerjasama dan keprihatinan tuan amat dihargai.

No comments:

Post a Comment